افزایش میزان رضایتمندی مراجعان در مركز آموزشی درمانی شهید باهنر به 82 درصد
میزان رضایتمندی مراجعان در مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر به 82 درصد افزایش یافته است.
دکتر همتی: هیچگونه قصوری در خصوص اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت و تکریم مراجعان پذیرفته نیست.
«دکتر شاهرخ همتی»مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید باهنر همزمان با اجرای مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وب دا گفت: کاهش >میزان پرداختی از جیب مردم در هزینه های درمان و توجه بیشتر به تکریم مراجعان در مراکز درمانی ، میزان رضایتمندی را در بین مراجعان به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
وی ادامه داد: تعداد مراجعه ی بیماران بستری شده به این مرکز پیش از شروع طرح در نیمه ی اول اردیبهشت ماه 690 نفر>و زایمان طبیعی>10نفر بوده است که در نیمه ی دوم با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد بیماران بستری به>800 نفر>و آمار زایمان طبیعی به 26 نفر رسیده است که در واقع میتوان گفت این طرح تاکنون در کاهش میزان آمار سزارین موفق عمل نموده است.
دکتر همتی>با اشاره به>تلاش جهادی مسئولین در جهت اجرای صحیح طرح>اظهار داشت: طبق پایش های بعمل آمده در مرکز شهید باهنر، میزان رضایت مندی مراجعان به>82 درصد>افزایش یافته است.
وی ضمن برشمردن نقاط قوت و مثبت این طرح تصریح کرد: بسیاری از مراکز درمانی دولتی در استان>مانند این مرکز>به دلیل عدم زیر ساخت های مناسب و کمبود یکسری از تجهیزات تخصصی>از جمله سی تی اسکن ، ام آر آی ، در ارائه خدمات پاراکلینیکی>به بیمار با چالش همراه هستند اما تا کنون >با ارجاع بیماران با آمبولانس>به مراکز دیگر>توسط بیمارستان >به خوبی این طرح اجرا شده است.
مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید باهنر ضمن تاکید بر اعتماد سازی گروه پزشکان اظهار داشت: پزشکان به دستورالعمل ها >و شیوه های پرداختی >اعتماد داشته باشند که اثرات موفقیت این طرح فراگیر و در سراسر کشور خواهد بود.
وی ضمن اشاره>به افزایش مراجعه کنندگان در مراکز درمانی دولتی ، باز نگری و ارتقاء ظرفیت ها >را ضروری دانست و اظهار داشت: از نیمه اول خرداد ماه دو بسته ی خدمتی هتلینگ و پزشک مقیم با تخصص اطفال ، زنان و زایمان و بیهوشی>همه روزه و متخصص داخلی و جراحی یک روز در میان در این مرکز اجرایی می شود .
دکترهمتی گفت: این مرکز در راستای ارائه بسته هتلینگ بهسازی کامل بخش جراحی، اتاق های بستری، تعمیر و زیبا سازی راهروهای بیمارستان و تجهیز آن به درب های الکترونیکی را در دست اقدام دارد. >
مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید باهنر در پایان ضمن تاکید بر تکریم بیماران و رفتار قابل قبول و شایسته ی پرسنل اظهار داشت : با توجه به>اینکه حجم کاری و تعداد مراجعان>نسبت به ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی افزایش پیدا کرده است>اما هیچگونه قصوری در خصوص اجرای صحیح این طرح و تکریم بیماران پذیرفته نیست.